Lav selv cement æg 😊

Cement æg 2017

Så fik jeg lavet min første portion cement æg. Ihhh det var sjovt. 
Jeg fandt ideen hos : frupedersenshave.blogspot.dk
Det er bestemt ikke sidste gang, det kræver lidt øvelse, for mine er bestemt ikke blevet helt ovale som et æg, men øvelse gør mester ikk😀

Jeg har lavet et hul på ca 2 cm med en spids kniv.
Jeg skyllede dem inden der kom cement fyld i.


Jeg havde en cement pose og blandede en portion med vand, men  frupedersenshave.blogspot.dk
har her en opskrift man også kan følge: 
Bland 1 del cement og 3 del sand.
Bland det med vand til en Lind grød.
Hæld det i en frysepose og klip et hjørne af.
Så kan du nemt hælde det i ægget.
Husk handsker da beton  ikke er godt for huden

 Her på de næste par billeder kan i se hvordan mine æg ser ud




Efter et 2 dage så mine æg sådan ud, desværre fik jeg ikke taget et billede da jeg tog æggeskal af. Men æggene ser mørkegrå ud når skallen er kommet af.




Her er det færdige resultat, hvor de nu er blevet flotte lysegrå. Nogle sliber æggene lidt med lidt fint sandpapir, men det er jeg lidt i tvivl om . 


Kommentarer

Populære opslag